Over ons merk

ISI heeft een nieuw logo, huisstijl en nog veel meer!

Aanleiding

Ons logo en bijhorende huisstijl waren gedateerd en toe aan een nieuwe stijl. Voor dit project is een team gevormd. Waarbij als eerste stap de merkstrategie onder de loep is genomen.

Op basis van een heldere strategie zijn er een nieuw logo, huisstijl en diverse communicatie- en correspondentiemiddelen ontworpen.[br]

Identiteit & imago

Voor de merkstrategie is de identiteit van ISI leidend. Om de identiteit en ons imago nauwkeurig te bepalen, hanteren we de AmI methodiek. Dat betekent dat we medewerkers op locatie en opdrachtgevers in het proces betrokken hebben. Uit de diverse gesprekken kwam naar voren dat:

  • de statische en informatieve merkwaarden te sterk werden waargenomen (linkerhalf);
  • het imago van de interactieve waarden zwakker bleken dan onze identiteit (rechtsonder);
  • de dynamische waarden sterker waargenomen werden dan identiteit van ISI (rechtsboven).

AmI ISI

Om de statische en informatieve merkwaarden minder sterk waar te laten nemen (imago) is er voor gekozen om de communicatiemiddelen van ISI interactiever in te zetten dan voorheen. De oude papieren nieuwsbrief is afgeschaft en wordt vervangen door een digitale, die met name is gericht op de opdrachtgevers van ISI. Er is een Facebook pagina ontwikkeld voor het personeel en andere fans. Zo wordt het imago van de interactieve merkwaarden verhoogd en sluit deze beter aan bij identiteit.[br]

De website is responsief gemaakt en daarmee geschikt om op alle schermgroottes als moederschip te fungeren voor de (interactieve) communicatie via nieuwsbrieven, facebook, linkedin en twitter.[br]

De oude naam: ‘Industrial Services International’ is losgelaten. Het deed geen recht aan onze persoonlijke manier van werken. Vanaf nu heten we ISI.[br]

Logo

ISI vignet zwart

 

Ons logo moet passen in de sector: technische industrie. Stoer en iconisch. Interactie op alle moderne media moet mogelijk zijn met dit nieuwe logo.

Daarom is er gekozen voor een vignet. Een vignet dat direct herkenbaar is in diverse kleuren, groottes en toepassingen. Het vignet staat voor de kerntaak van ISI: de persoonlijke verbinding leggen tussen werknemers en werkgevers.[br]

Het vignet kan op verschillende manieren worden toegepast.

Schermafbeelding 2015-01-15 om 16.31.23

huisstijlmiddelen

ISI is nu digitaal te volgen op:

Bedankt voor je aandacht

Wie weet werk je morgen met ons samen. Dan kan je ISI zelf ervaren.

Kan je niet wachten? Proef het plezier van onze laatste teamdag!

De strategie, identiteit en alle middelen zijn in samenwerking met Natasja Jobse, directeur ISI, verzorgd door: